Tuesday, March 15, 2011

Petanda-petanda yang membuatkan aku berasa takut.

Apa yang berlaku sekarang adalah salah satu petanda bahawa dunia yg kita duduk semakin tua dan mcm2 hal dh berlaku. Aku rasa takut n sekarang aku nak perbetul sgala kesilapan yg pernah aku buat dlu.


Kejadian Tsunami di Japan membuatkan aku lebih takut malah sgt takut. Dengan malapetaka yg menimpa di dunia ini. Mcm2 yg terjadi. Aku masih lg jahil, kurang pengetahuan psl agama sendiri. Masih byk lg yg perlu aku pelajari utk lbh mengenali agamku sendiri.


Pada zaman skg, kisah org buang anak. Lahir anak luar nikah. Gay, lesbo, pengkid, ape dh jadi dgn dunia skg ni? Mcm2 petanda dh klua. Tp, kita xsedar lagi. Aku harus lebih peka dlm soal agama. Skg gmbr2 yg tak bertudung di FB semua dh di delete.


Skg aku lbh mendorong ke arah positif. Bknla seperti dlu kala. Mendorong lbh ke arah NEGATIF. Nauzubillahminzalik. Aku bersyukur sb prangai aku sedikit demi sedikit mule berubah ke arah kebaikan. Xdela baik sgt. Aku xbaik. Aku jahat je pn. Tp, masih jahil bab2 agama.


Xsalah untuk kite berubah kan. Setiap manusia sering melakukan kesalahan. Cume bezanya mahu berubah atau pn tidak. So, beringatlah sebelum kite diingatkan. Assalamualaikum.


Mood ; Menginsafi diri sndiri

2 komen2 dari kengkawan:

poppy dy said...

Do anything when there's still time. :)

Farsha said...

Yeahhh ! U right dear

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved FarsyaShamsudin