Monday, August 26, 2013

Kemalangan..

Assalamualaikum dan selamat malam ;)
apa khabar semuanya? sihat2 belaka? agak lama jgkla I tk mengarang cerita I di blog sndiri.. rindu plak rasanya dkt blog sendiri.. nak berkongsi cerita dgn kwn2 semua.. insha Allah, ada cerita menarik, akan dikongsikan..

I nak lari topik sekejap.. smbil mengarang blog, smbl menonton cerekarama tv3-Asmara Luna.. best cerita ni.. I br first time tgk.. dh jatuh hati tgk cerita ni.. dalam cerita ni menampakkan if ada jodoh, tk kemana.. pdhl Luna terlanggar Adam dkt lif je.. nama pn cerita kan, mesti la jalan cerita best kan? tp, jalan ceritanya ada btlnya.. tk semestinya org tu sentiasa ada dgn kita masa kita perlukan, dia lah jodoh kita.. dan jgn pernah membenci seseorg, takut2 nt org tu berpatah balik.. dan kadang2 kita perlu cr org yg slalu menyakitkan hati kita dan sekepala tu penting.. apa jua aktiviti dibuat bersama.. insha Allah panjang la jodoh tu..

Okay kembali kepada cerita berdasarkan tajuk entry kali ni.. haaa! kemalangan.. ya Allah, ini 1st time I tgk kemalangan depan mata I sendiri.. masa tu dhla tgh gelak2 dlm kereta.. sblm kejadian tuh, ada 5biji kereta di lane kanan hampir kemalangan gara2 sebiji kereta merc amg 2pintu.. pakcik tu main masuk sedangkan kereta tgh laju.. waja tu mcm tk sempat nk break smp kereta nya lari ke tepi.. I dlm kereta dh 'fuhhhh.. fuhhhh' HAHAHA lawak bila fikir sejenak.. mungkin Allah dh beri petanda dr situ.. lps kejadian 5biji kereta tu, I asyik mengucap dan berightifar dlm kereta.. I sendiri tk tau knp I buat mcm tuhh.. mcm pelik pn ada.. Allah dan beri petunjuk, cuma sedar dgn tk jer.. elok tk smp setengah jam, di kilometer brape tk tgk plak.. tp yg pasti selepas RnR Ayer Keroh, berlakunya kemalangan yg tk diingini.. sebiji avanza berwarna hijau tayar pecah sebelah kereta I.. memula mcm pelik, bnyi apa dkt sebelah I.. bila tgk tayar kereta sebelah berapi, I  tercengang jap.. maybe tayar tu tayar celup.. sb kesan pecah nya sgt cntik.. elok je ikut bulatan tayar.. avanza tersebut hilang kawalan dan terpesong ke sebelah kanan dan terbalik di lorong sebelah.. klau avanza tu terpesong ke sebelah kiri, I rasa mmg I dh arwah dh.. sb kereta I naiki berada di lorong tengah.. avanza tu terbalik dan berpusing balik.. dlm masa yg sama ada sebiji bas ekspress tgh laju di lane kiri sekali.. alhamdulillah bas tu tk langgar avanza.. klau tk, lg ngeri la I.. kejadian tersebut tk melibatkan org lain.. alhamdulillah.. cuma ada viva terlanggar kon yg dilanggar avanza tu.. jd kemek dan byk juga kne repair.. smp pntu sblh driver tk blh bukak.. mangsa kemalangan tu org kedah.. mereka sekeluarga pergi bercuti ke Johor.. dan malam tu mereka otw pulang ke Kedah.. pasangan tersebut mempunyai 2org anak kecil.. seorg perempuan dalam lingkunan 10tahun, dan seorg lagi lelaki, masih kecil.. anak perempuan mereka cedera sikit.. benjol bsr dikepala.. itulah pentingnya pemakaian tali pinggang tempat duduk yg telah disediakan.. anak2 pasangan tersebut terletak je dkt tmpt ddk masing2.. anak perempuannya mcm trauma.. yelah, klau I pn trauma.. I yg tgk pn dh tercengang n trus rasa nk menangis.. I capai phone trus whatsapp org yg I rs dia org pertama I nk bgtau.. mmg agak lama berhenti tepi, dan rmai juga dtg menghulurkan bantuan terhadap mangsa.. bila semua dh selamat dikeluarkn, I beredar dr situ dan dh smp setengah jalan pn, br nmpk bomba br nk dtg.. alhamdulillah perjalanan I kl-johor, johor-kl dlm masa satu hari selamat smp.. terima kasih ya Allah kerana masih sygkan hambaMu ini.. Allah dah beri petunjuk utk I igt Dia.. so, rakan2 sekalian, berhati2 dijalan raya k? I pn perlu lebih berhati2 selepas ni.. sb I gemar sgt ddk lane kanan.. nk tgk tk kereta n tayar mangsa?


kereta mangsa.. dan yg tgh menonggeng tu mangsa tgh mengeluarkan barang2 berharga kerana mereka semua akan dibawa ke hospital..


ni tayar kereta mangsa..

2 komen2 dari kengkawan:

cart kartika said...

ish, truk jugak xcdent ni.. hmm kna lebih aty2.ika pn suka gak dk line kanan ni

Farsya Shamsudin said...

kartika : kannn bahaya.. hati2 k.. klau nk jalan jauh, check semua dlu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved FarsyaShamsudin