Saturday, May 5, 2012

Siapa diri kita?

Assalamualaikum dan selamat malam ;) haaa! tajuk kita pd malam yg dingin ni "Siapa diri kita?". knp tajuk mcm ni ek? ntahla. dh i rs nk tulis tajuk mengenai ni. masing2 dh knl ke siapa diri masing2? dh ckup knl? tau prangai buruk dan baik? tnya diri sndiri, dan fkr seorg diri. btl ke kita knl diri kita sebetulnya?

pernah kita fkr yg sbnrnya kita tk knl siapa diri kita sbnrnya. pernah tk? kadang2 bnda remeh mcm ni la yg merumit / serabutkan kepala otak kita. apa yg kita nk? apa yg kita perlukan? apa yg kita suka? dan mcm2 lg lah. mcm i, i pn tk tau siapa diri i sbnrnya. yg i hnya tau, i seorang yang panas baran. itu sudah pasti. dan i msti cr org yg trime prangai i sbnrnya. sebab apa?

SEBABnya :
-bila pasangan kita tk knl siapa diri kita, ini akan menimbulkn pergaduhan.
-blh menimbulkan syak was sangka.
-kepercayaan pasangan kita terhadap kita akan berkurangan.

selidik sebetulnya siapa kita dan berkongsi dgn pasangan masing2. kdg2 dgn perbualan, perbuatan kita menampakkn siapa kita sbnrnya. dan jgnlah bila depan pasangan kita jd hipokrit. kita jd org lain semata-mata nk nmpk kita lah yg terHEBAT di mata si dia. NO! itu tdk perlu. seburuk mn pn prangai kita, klau si dia syg kita seikhlas hati, si dia akan trime kita seadanya tnpa sebarang alasan. seeloknya cr yg sekepala dgn kita. itu lbh bgs. sekiranya diri anda ada sifat SENSITIF, buangkan sedikit. sifat mcm ni kurang bgs. org pn tkt nk dkt dgn kita. sb tkt apa dia ckp, kita terasa. tk rmai kwn la kita nt.

sebetulnya, jdlah diri sndiri. okay kwn2? i sbnrnya tk brape nk ada idea. sorry uolss :D

2 komen2 dari kengkawan:

BudakCHOCO Official Blogger said...

mmg kene tahu sape didi kita sendiri kan... entry nieyh bagus utk di kongsi :) ! thx farsya (:

Farsya Shamsudin said...

tu lah. klau tk knl, mmg kita terbabas la kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved FarsyaShamsudin